onsdag 28 april 2010

Borrtornet påbörjat!

Idag åkte vi till Ulsan för att besöka NOV Korea och titta på vårt borrtorn som redan är påbörjat. Faktum är att det är den första konstruktionen som satts ihop för MaxIce.



Färden gick genom ett regnigt Pusan City mot Ulsan.


Här har vi ritningen på tornet.


Och här ligger! det. Det svetsas ihop liggandes för att sedan transporteras ner till Samsung varvet på en pråm där det sedan lyfts upp ombord på fartyget.





Dags för inspektion...Johan tycker mest som att det ser ut som en hög med metalldelar.....men ..




...Peter vet vad man skall ha koll på!



Här någonstans kommer toppen att komma. Tornet når ca 100m ovan havsytan!




Trapphuset i centerdelen. Blir inbyggt på MaxIce för att skydda mot nedfallande is.



Vertikala lejdare i sidodelarna.

Efter möte och lunch var det dags att sätta av "hemåt" ca 3 timmar i bil


2 kommentarer:

  1. Kvalificering till elitnivå i Arga minen???
    Dont mess with The Player!!
    Arg men snygg....*längtar*

    SvaraRadera
  2. Följer dej snygging!
    Ha nu en skön helg,over there!

    Vi tar en skål med dej/för dej.
    Kram från oss i Norberg.

    SvaraRadera