Vi börjar med en bild på min nya "kärra" 10 mil stod det på mätaren då jag hittade den på min p- plats i garaget under lägenhets blocket. Hunday Advantage 1.6L bensinare med Automat. Inte någon raket direkt men tar mig ju dit jag behöver. Premiärturen gick till Tesco (stavas Ica Maxi på Svenska). Inte långt att åka men eftersom trafiken är mördande (dom kör som om dom fått körkortet i julklapp) så kändes det som en lagom tur. Höll på att gå åt skogen direkt när Johan inte fattade att ett rött blinkande trafikljus betyder Stopplikt och sedan fortsätt kör. Jävlar vad infödingarna tutade bakom mig. Skamsen som en hund gled jag iväg utan utan att titta i backspegeln på all hyttande nävar. Jävla turist tänkte dom säkert!Hursom helst till Tesco kom jag helskinnad och parkerade i det otroligt väldiciplinerade p-huset. Ganska smart grej dom har här: det finns två lampor ovan varje p plats, en grön och en röd. Då man kör in växlar dom från grön till röd. Så det är jättelätt att hitta dom lediga platserna även om man är långt ifrån!
Tog en varuvagn och rullbandet upp, kavlade upp ärmarna och satte i gång vad som visade sig ta 1.5 timme. Inte helt lätt att storhandla då det bara står med Koreanska tecken på förpackningarna. Kände mig otroligt exotisk då jag gick i gångarna med mitt västerländska smil och vände och vred på varorna. Ok vänd på det, tänk er en Korean som inte kan ett ord Svenska på Ica Maxi vimsandes runt i hyllor och gångar. Ungefär så kändes det.
Det hela slutade på 205 000:- Won och kvittot är lika svårtydbart som en bok från yttre rymden! Tillbaka till säkerheten och släpade upp allt i lägenheten och fyllde i alla fall 20% av kylen som ni kan se nedan.
Efter det blev det en snabb middag bestående av microvärmd carbonara som jag hittade i en hylla i affären. Till det ett glas rött som smakade helt Ok.Nu var Johans dag över....vadå jobba också? Just det, inte direkt produktiv idag. Har pysslat med att lära mig min Koreanska mobil och ställt in datorn. Agenten tog mig runt stan en sväng och vi var även runt varvet i hans bil. Tog säkert 40 minuter bara att köra runt alla dockor och varvsbyggnader. 20 000 man jobbar här och på morgonen ställer dom upp i raka led i militärisk diciplin och har gymnastik tillsammans. Det hela avslutas med en sång där dom unisont ropar Samsung, Samsung, Samsung på slutet. Snacka om hjärntvätt! Sen SPRINGER dom till sina arbetsplatser och jobbar idogt i 10 timmar innan dom väller ut ut gaten som ett lämmeltåg!
Det var väl allt för idag fortsättning följer.....
Du är så härlig när du skriver, skönt att få skratta lite åt dina äventyr! Bli inte hjärntvättad bara.....*ler*
SvaraRaderaFin bil!!! Vill se mer av lägenheten och när miljön!!! Nyfiken Gul.....*fniss*