Samsung sponsrar med keps och snygg sport tröja! Banan utprintad, spagettimiddag avklarad. Jag är redo. Avlöp i morgon 09.30. Go for it!
Och efter loppet skall grabbarna på buskväll i Busan! Ha det bra alla!
Samsung sponsrar med keps och snygg sport tröja! Banan utprintad, spagettimiddag avklarad. Jag är redo. Avlöp i morgon 09.30. Go for it!
Och efter loppet skall grabbarna på buskväll i Busan! Ha det bra alla!
...färjeterminalen i Okbo för att ta morgonbåten till Busan. Efter drygt två veckor här var det dags att lätta lite på lädret och spendera några Won.
Här kommer färjan i full kudde! Undras om skepparen har koll på reglagen!
Jorå, och tilläggningen tog ca 25 sekunder. Han har gjort det förut den där kaptenen.
Efter 50 minuter stod vi på fast mark i Busan. Full fart mot shoppingkvarteren!
Framme, nu skall här handlas........!
Fast det fanns ju andra saker att göra också. Du Peter...där inne finns det nog något att skölja ner resdammet med.....?
Mmmm..Jorå det fanns det.
Och sen blev det faktiskt lite shopping innan det började suga i den andra magen! Här syns en liten hamburgare som nog skulle gå att klämma ner. Särskilt med lite mer.....
.....öl! För att fröken servitris skulle slippa springa hela tiden tog vi in en hel karaff med den gula drycken!
Vår koreanske elinspektör Atom tog oss dit i hans bil (ca 2 timmars bilfärd).
Här ser vi eltavlan (många sektioner är det). Väl ombord i fartyget skall den sitta.......
...på det här fundamantet.
Tillbaka på varvet och dags för inspektion av Mudmodulen. Första våningen är nu ihopsvetsad samt blästrad och målad. Dags att kolla runt lite!
Schemat för dagen.
Fasen också. Stod och tummade på kostymen hemma men tänkte....vad skall jag med den till där borta. Jag skulle bara vetat.....Hmm, hur löser man det här då? Tur att man har snälla kollegor. Fick låna en kostym av Fredrik. Rätt längd men liiite för stor i midjan. Ja ja, bara att dra åt skärpet och köra! Fick panik handlat en egen slips i alla fall.
Fler uppklädda gubbar...Harry, Erik och Peter framför vår transport till Geoje stadium.
Hmm, hinner vi fram i tid, verkar som om hela Korea skall hit idag?
Framme. Erik och Peter kollar in...ja vadå? Ingen aning!
Hedersläktaren med VIP platser för oss och Samsung. Man tackar!
Här skall vi sitta mitt i gräddan av stadsöverhuvuden!
Bänkade i väntan på att det skall börja. Måste nog förtydliga lite...Ceremonien var inte bara för Fredrik. Den ingick i invigningen av ett stort sportevenemang som hålla varje år på ön!
Här syns Fredrik sittandes och till vänster borgmästaren med sin vice man som hälsar på paraden som sakta passerar.
Jorå, det fungerar med en lånad kostym, blomman fick vi av en värdinna just innan det började.
Rena rama OS invigningen fast i miniatyr. Koreanerna är fantastiska på att arrangera sådana här galor.
Ett gäng fotbollsgrabbar gick förbi och trixade boll halva varvet runt inne på stadion.
Hoppsan....en segelbåt, ja just det, vi är ju på en ö....glömde det!
Här ser man några söta flickor på en vagn som faktisk hade ett vattenfall!!!
Vackra kvinnliga fanbärare.
Dags att inviga spelen och direkt efter var det dags för Fredrik att få medaljen!
Banderoll hade Samsung fixat!
Samsung gänget är stolta som tuppar eftersom det är deras varv som har en sådan prominent site manager!
Som avslutning fick vi se en Taekwondo uppvisning som hette duga!