onsdag 21 april 2010

Lite geografi

Tänkte visa lite var i världen jag är....


Här ser ni Geoje island. Staden jag bor i och där Samsung varvet ligger heter Geoje City (vid pennspetsen).
Finns ett varv till här(Daewoo) som ligger i Okbo. Det är nästan lika stort men det verkar bero på vem men frågar (konkurrens).
Okbo är lite mer västerländskt och man kan hitta Norska! barer där p ga alla riggar som har och just nu byggs för Norsk sockel där. Det varvet är lite mer plattforms specialiserat.

Här har vi en stadskarta över Geoje city. Min lägenhet ligger vid pennspetsen och varvet lite till vänster.


Kolla in målningen på varvsbyggnaden. När får vi se det på cityvarvet i GBG?


Kuligt visitkort jag fått. Västerländskt på ena sidan och koreanskt på den andra! Fräckt!
.
Ha det där hemma.





2 kommentarer:

  1. Stockholmstjejen21 april 2010 kl. 11:01

    Erkänn att du skannade in visitkortet bara för att få visa titeln CHIEF ELECTRICIAN????*ler*
    Du är bäst min älskling, även utan titel!!!
    Kyss från ett regnigt Sthlm och ett jäkligt trist hotellrum!!!

    SvaraRadera
  2. THE CHIEF ELECTRICIAN AND ALMOST SON OF GOD!22 april 2010 kl. 05:19

    Maybe Baby. I can't fool you and I am glad about that:-)

    SvaraRadera