Lugnt på kontoret och Johan trött på att plöja ritningar. Tog mig en liten cykeltur runt på varvet.

Propeller verkstaden. "Lite" större än VP duoprop!

Grön kran, blå himmel!

Shakalin rig gjord för ryska arktis. Notera helt inbyggt torn. Riggen står här på marken och hur dom får upp den på benen har jag ingen aning om. Very heavy lift!

Aktern till ett containerfartyg lyfts in i torrdockan.

Färdigt containerfartyg. Låångt!

Shakalin rig nästan färdig komplett med ben och pontoner.

Två stora bjässar liggandes mot varandra. Jämnför gästhamnen i Marstrand......

Dop podiet som turnerar runt på varvet då det är dop cermoni.

Borrskepp, samma typ som vårt. Här någon vecka från utdockning. Målning och slipning pågår för fullt.

Kontrollrums pulpet färdig att lyftas in i borrskeppets aktra delar som syns...

...här. Under dom gula presenningarna syns huvudmaskiner och annan känslig utrustning. Notera att detta är nästa borrskepp efter det som ligger förut. Nästan som löpande bandet.

Mittdel till borrskepp här lyftandes av en flytande jättekran. Fartygen byggs i sektioner inne i jättehallar för att sedan lyftas in i dockorna där dom svetsas ihop. Från kölläggning till utdockning tar det ca 3 månader.
...nu är det bara en dryg vecka kvar tills du får visa oss IRL.....*ler*
SvaraRaderaLängtar längtar.....
Hej kusinen !!!
SvaraRaderaHar fått adressen av mamma Ulla.
Hoppas du har det bra ! Spännande bilder !
Vår lastbilsverkstad känns lite beige jämförelsevis...
Massor med kramar från Enhörna / Ewa med familj.
"din blivande fru" ??
...arbetar på en statlig myndighet där det är noga med offentlighetprincipen, så jag måste ju hjälpa Johan lite med just den lilla detaljen.....*skrattar*
SvaraRadera