söndag 2 maj 2010

Söndag-min första Hash!

Vi möttes upp i Beverly Hills I och tog oss sen ner till "Foreigners Club" för inskrivning och genomgång av dagens Hash. Idag skall vi gå längst söderut på Geoje Island så vi satte oss i bilarna för 45 minuters resa till sydspetsen av ön.

Lets Go!
Först en liten förklaring. Hash är en utflykt i form av en promenad, ofta upp i bergen. Några deltagare som varit med några år "sätter" en runda i förväg. Rundan märks ut med krita på marken och tejp på grenar etc. Sedan startar "Hashen" och man går runt i egen takt i grupper etc. Det är både vuxna, barn och hundar med. En Hash runda är 5-10 km och går på skogsstigar ofta i väldigt kuperad natur. Denna hashen var ca 6km lång och tog 2 timmar för oss inlusive rast. Efter rundan då alla har kommit runt samlas man för lite mat och dryck. Det ingår även en liten cermoni efter då nya deltagare "döps" i öl! Det ingår även ett straff utdelande för deltagare som inte "skött" sig i sann brittisk förnedrings konst. Även här blir man "badad" i öl!



Uppsamling och genomgång av regler.....

....som var ganska enkla. Rosa krita på marken, rakt fram, gå vänster, gå höger!

Dit upp skall vi nog! Mot toppen!

Rakt fram alltså!

Halvvägs och Johan är med i matchen!

Äntligen framme på toppen! Bedårande utsikt!

Peter och Marina pustar ut!

Vacker som en målning, utsikten alltså:-)


På toppen bjöd Johan på import choklad!
.

1 kommentar:

  1. Mmmm, håller med om att utsikten är vacker som en målning, HELA utsikten....*skrattar*

    SvaraRadera