fredag 28 maj 2010

En titt in i framtiden!

Torsdag och fredag bjöd Samsung in oss för presentation av skeppet med hjälp av en 3D projektering.



Här är vi samlade inför presentationen.



Ridån upp!


Maskinrum visas här. Det var möjligt att se gångväger etc med hjälp av en "animerad" maskinist!



Här ser man överbyggnaden och helideck snett akterifrån.



Brygga och bygge förifrån. Mäktig madam!




Bryggan innifrån.



Tekniska kontoret. Här kommer jag att sitta om två år!


Helt otroligt vad datorerna kan göra nuförtiden. Man kan gå in i alla vinklar och vrår och vrida bilden. Alla rör, kabelstegar och ytor är exakta kopior av hur det blir och man kan direkt se om dom krockar med varandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar