Vi möttes upp i Beverly Hills I och tog oss sen ner till "Foreigners Club" för inskrivning och genomgång av dagens Hash. Idag skall vi gå längst söderut på Geoje Island så vi satte oss i bilarna för 45 minuters resa till sydspetsen av ön.
Lets Go! 
Först en liten förklaring. Hash är en utflykt i form av en promenad, ofta upp i bergen. Några deltagare som varit med några år "sätter" en runda i förväg. Rundan märks ut med krita på marken och tejp på grenar etc. Sedan startar "Hashen" och man går runt i egen takt i grupper etc. Det är både vuxna, barn och hundar med. En Hash runda är 5-10 km och går på skogsstigar ofta i väldigt kuperad natur. Denna hashen var ca 6km lång och tog 2 timmar för oss inlusive rast. Efter rundan då alla har kommit runt samlas man för lite mat och dryck. Det ingår även en liten cermoni efter då nya deltagare "döps" i öl! Det ingår även ett straff utdelande för deltagare som inte "skött" sig i sann brittisk förnedrings konst. Även här blir man "badad" i öl!








På toppen bjöd Johan på import choklad!.
Mmmm, håller med om att utsikten är vacker som en målning, HELA utsikten....*skrattar*
SvaraRadera