måndag 10 maj 2010

En tur söderut....

...blev mitt söndagsnöje denna helgen.

Här kommer jag till "Windy Hill"

Väderkvarn...Hmm! Är det därför det heter "Windy hill" eller är väderkvarnen där för att förstärka namnet? Vid närmare undersökning såg den ganska nybyggt ut...

Vackert var det där i alla fall!


Färden söderut fortsatte...


....till HaeGumKang. Dramatiska klippöar som reser sig ur havet. Södra sidan av Geoje är mer bergig med småöar som kantar kustlinjen.



Hitta ett hotell som hade esspresso. Men billigt var det inte! 30 bagare för en liten kopp!



Men utsökt gott i alla fall.


Bergigt och dramatiskt som sagt!
Verkar vara full sjuss på båtturer. Det får man prova någon gång.

Fortsatte ända ner till....
...sydspetsen på Geoje island

Zoomar ni in ser ni var på kartan.


Sockertopps öar!

Horisonten söderut.


Snälla Koreaner som nog tyckte lite synd om mig då jag försökte ta kort både på mig själv och utsikten och tog över kameran. så att jag kunde bli förevigad på sydspetsen.

Efter en härlig söndag styrde jag hem till lägenheten och tänkte att nästa gång jag är här har jag mina närmaste med mig!


2 kommentarer:

  1. Vindkraftstjejen.....10 maj 2010 kl. 13:57

    Vi kanske ska bygga vindkraftverk där istället för väderkvarnar då???
    Härliga bilder, härlig kille.....längtar efter att få uppleva allt detta med dig och våra grabbar!!!

    SvaraRadera
  2. Alla dessa utfykter, hinner du jobba något:)

    SvaraRadera