Söndag, solen strålar och jag har blivit inbjuden till en bergstur med mina trevliga kollegor.

Tog bilen till Okbo där Jörgen och Peter med fru bor. Stället heter Beverly Hill I. Och jorå...det finns en pool på baksidan.

Här har vi insteget till vandringen. Vi skall upp på lilla och stora "Guksabong".

Lätt vandring i början på en "Fire Road" som finns lite här och där i bergen för att komma fram med brandfordon. Det brinner tydligen ofta ute i naturen här!

Härlig natur med utslagna löv och fågelsång!

JaHa....var skall vi nu då? Tur att men har 3 proffs med sig!

Bergsbäck och bergsvandrare.

Dom gillar att lägga sten och göra fint i Korea.

Dit upp skall vi!

Andhämtningspaus!

Uppåt......

.... och ännu mer uppåt....

...ända upp hit. Där nere ligger Geoje City och Samsung varvet.

Uppe på lilla Guksabong.

Kort paus och sedan avfärd mot stora Guksabong som vi ser här.

Äntligen uppe!

Rast vila, Svenskt kaffe och Marabou mjölkchoklad på toppen som låg.....

...464m över havet! Nu var det bara nerför kvar.

På vägen ner kom vi till en glänta och vad hittade vi där?

....jo ett friluftsgym! Att gå i bergen är väldigt populärt i Korea och då är det ju bra att man kan köra ett gympass på samma gång!

Utsikt mot Okbo med det andra stora varvet på ön. Daewoo Shipbuilding. Tillsammans med Samsung och Hyundai dom tre största varven i världen just nu!

Väl nere och vi styrde kosan till "Foreigners Club i Okbo för lite välbehövlig.......


...pilsner som belöning efter 10km vandring i bergen. Totalt så tog det 3 timmar upp och ner.

Vi hamnade mitt i en bröllopsfest på klubben. Brudgummen med ryggen mot och bruden borta vid baren. Dom har traditionell Koreanska bröllopskläder på sig. Kul att få se!

Dagen blev till kväll och vi bjöds in på middag hos Jörgen hemma i Beverly Hills I.

Det bjöds på revbensspjäll, kokt potatis och gräddsås. Fredrik, Marina, Erik och Peter mätta och belåtna. Tack för allt kära kollegor.
Vilken underbar söndag du verkar ha haft, lagom väder för en bergspromenad? Härliga bilder!!
SvaraRaderaJag var på Geoje Foreigners club före dig min älskling...*fniss*
http://www.gfra.net/home
Härligt att du trivs i Korea. Invigd i öl är ju alltid spännande.
SvaraRaderaHär hemma är det fullt ös med att projektera för stenläggning. Hade Marco på besök idag, jhan kommer med pris på arbetet i kväll. Det blir dyrt detta, hmmm. Återkommer med mer info om hur det går för oss.