Har även glott på ritningar till ögonen blödde. Kan inte direkt säga att jag blivit så mycket klokare för det. Har väl hittils lärt mig 0.0000001% av vad som behövs!
Vår Site Manager Fredrik Samuelsson kom tillbaka från ledigheten hemma i Svedala idag. Blev välkommnad med stora famnen av honom. Väldigt trevlig och sympatisk prick. Också väldigt social sägs det. Det blev en välkomstlunch på Samsung hotellet på hans reps konto och det ryktas om en ordentlig välkomstmiddag inkl. dryck på lokal i morgon kväll.....
Lyckades i alla fall navigera mig fram till GA'n för Accomodation och fick där en föraning om hur min hytt ombord kommer att se ut i framtiden. Singelhytt med soffa, bord och även skrivbord. Inte illa! Sängen verkar bli 85cm bred, helt Ok. Flatsceen TV i hörnet och bra med förvaring.Framför allt uppskattas det att jag får egen hytt utan att få dela med nattgubben. Tänk att kunna gå ner i hytten för en sträckare efter lunchen. Lyx! Kanske kan börja utnyttja det efter 2 år i operation då det börjat lugna ner sig!
På eftermiddagen vad det så dags för den första milstolpen här. Varvet höll en cermoni med oss för att fira starten av stål skärningen. Alla från Stena var med och vissa managers och utvalda från Samsung.
Vi möttes av den Svenska och Koreanska flaggan framför plasmaskäraren i en av dom enorma stålhallarna.
Uppställning av Stenafolket bestående av 6 västerlänningar och resten kontraktsanställda Koreaner (mycket trevliga människor).
Snart är det dags för ett historiskt ögonblick i Stenahistorien! Dyraste bygget någonsin och världens första Drillskepp med is-klass!
Dags för att trycka igång maskinen.....
....som startade skära med blått ljus och ett fräsande ljud!
Lite gnistor kom det också.
Men vad skar den ut egentligen????????????
Ser inte ut som en fartygsdel........
.....utan det blev ett hjärta som en lyckospark från varvet till oss alla!
På med lite gul färg här sprutandes av Samsung managern och Fredrik Samuelsson.Sen blev det kväller och Johan tog riskokaren till bensinstationen för att fylla upp tanken. Här i Korea behöver man inte ens gå ur bilen. Bara att köra fram till pumpen och öppna tanklocket. När allt är klart betalar man genom rutan. Just like old times back home...
Middag på hotellresturangen själv på kvällen och sen lite hederlig Koreansk Kareoke på TV,n tillsammans med en Ginseng drink!
Undrar om jag kan somna ikväll???
I morgon är det typ 1Maj i Korea och alla arbeterna är lediga. Skall försöka inviga joggningen i morgon bitti .
Vi syns!

Vad spännande!!!!!
SvaraRaderaHur är vädret?
Vilken FIN blogg du gör, en riktig PRAKT-Blogg! Men vad kan man annars vänta sig? *ler busigt*
Hmmmm, tog joggingen knäcken på dig helt och hållet eller?? Nä, trodde inte det heller, men partajandet kanske.....*ler*
SvaraRaderaJag hoppas du hade med dig KAMERAN!!!!
Puss från Sthlm forever