Väl framme efter 2 dryga timmar i baksätet på en liten KIA kommer......
....vi fram till HOZE Co.Ltd....
...som är ett ganska nystartat företag och är specialiserade på marina fönster. Verkar ju inte så lovande då vi skall titta på hyttinredning....
Verkar som om dom verkligen vill sälja sina hyttmoduler! Banderoll tillverkad och fullt med Koreaner i dyra kostymer!
Vi började med en tävling.....! Hur många Koreaner får man in i en fartygshytt!
Window blind nere!
Window blind uppe. Magic!
Ser ju rätt trevlig ut men helhetsintrycket på plats stavas "billigt smack". Tunn kall plåt som kommer att vibrera och låta som en plåtburk. Ingen bra låsning för lådor och skåpluckar så det kommer att bli en lådöppning ala Bingolotto vid första stormen till havs! Johan insåg även snabbt att efter 12 timmars skift norr om Grönland kommer man att frysa mer i hytten än man gjorde ute på däck! Vi kommer att säga NEJ tack!
Hmm! Snyggt i alla fall med halogenlampan! Kan hända att det blir sådana i Chief hytten på DM4!
Sen blev det en tur runt på fabriken. Peter kollar plåtarna, tunnt, mycket tunnt!
Målning av fönstermoduler. Inte en arbetare syntes till. Undrar om dom hade ledigt idag när Stena skulle komma!
Tyg och skinninimations prover.
Dags för lunch och turen gick upp i bergen på branta serpentinvägar till "EDEN Golf and Ski Resort"
2 X Mr.Park framför den lyxiga entre'n.
Vi blev visade till VIP rummet för en Koreansk lunch. Tror nog att det var första gången som någon med Stena overall hade varit där inne! Undarbart att få se!!!
På väg hem och vi passerade lite vackra naturscener.
Mr.Park No1, Johan och Mr.Park No2 nedåt dalgången.
Mr.Park No.2, Johan och Mr.Park No1 uppåt dalgången.
Och Peter bara pratar i telefon......med snickaren hemma i Svedala!
Undras vad den trappan går......?
Stannade till vid en utsiktplats längst dalgången. Koreansk snickarglädje! Målaren var nog oxå glad....
Utsikt igen. Vackert men vädret kunde vara bättre!
Dalgången slutade med en enorm damm. Vi trodde det var en kraftstation men tydligen var den byggd för att sörja dalen nedanför med vatten under kontrollerade former och öppna upp för jordbruksmark. Dalen var känd för äppelodling och många var dom äppelträd vi åkte förbi lite senare..
Väl hemma i Geoje City igen var klockan redan 18.00. Många timmar i bil blev det idag!
Väl hemma i Geoje City igen var klockan redan 18.00. Många timmar i bil blev det idag!
Åhh, vad roligt att få se kort på DIG oxå, och på dina kollegor!!! Gud, vad spännande dina dagar är, du måste vara helt slut när du går och lägger dig på kvällarna? Det är så roligt att få följa dina dagar, Johan.
SvaraRaderaTack för att du delar dem med oss!!!