måndag 23 augusti 2010

Nu börjar det byggas båt!

Första blocket i bild. Skall bli El rum för Top Side. Magisk känsla att kliva (ombord) för första gången. Också overkligt att den här stålkontruktionen skall utgöra en del av ett fartyg.


Inspektionerna påbörjade. Här diskuterar våra el inspektörer Mr. Bea och Mr. Atom med SHI QA (kvalitets man) en fel insvetsad kabel transit. SHI har lyckats att svetsa så att sidorna på transiten har böjt sig! Inte bra om man vill få det tätt! Gör om gör rätt!

Ett snabbt hopp över till konkurrenternas borrskepp som snart skall dockas ut! Fast det återstår ju lite innan skrovet är vattentätt!


Målningsbox för STORA skrovsektioner. Kör in-måla-kör ut!

Lägg märke till den extremt låga transporttrucken. 64 hjul på 8 axlar! Fräck grej!




1 kommentar:

  1. Imponerad trolovad.....23 augusti 2010 kl. 12:18

    Och JAG har oxå trampat omkring på den!!!!
    Såå otroligt häftigt att få se!

    SvaraRadera