Tidig morgon den 4 augusti. Johan är på väg till Busan international airport för att möta mina nära och kära. Blåser på på motorvägen och känner plötsligt en fruktansvärd odör...

...som visar sig komma från flaket på den här lastbilen full med GRISAR! Wow!

Snart framme efter 2 timmars färd på Koreanska motorvägar.

Jorå, nu har planet från Munchen landat!

Snart, snart kommer dom!

Här kommer dom 3 uttröttade resenärerna efter en låång flygning över halva jordklotet.

Helt slut Andersson och Ekholm mini!

Efter några timmars sömn så var dom i alla fall kontaktbara. Dags för kortspel och mys i min lägenhet i Samsung Village!

Sen blev det några lata dagar på stranden och....

...lite utflykter på min härliga ö.

Johan och Weronica hann med att fira bröllopsdag -1 den 6 Aug. Ett år till vår stora dag!

Dags för matbunkring, nudlar, nudlar och mer nudlar!

En av helgerna stack vi till Busan för att pröva på storstadsliv. Vi och 3.5 miljoner människor! Vi bodde som kungar i en svit på Lotte hotell!

I Busan finns det en berömd strand som ligger mitt inne i stan. Hyundai beach, dagen till ära insvept i kuslig sagolik dimma!

Ett besök på varvet med guidning av Mr Max Ice himself!

Kulturdag, meden Johan jobbade åkte gänget till en POW camp (Prisoner of War) på ön. Geoje island användes som fängelse för Nordkoreaner under Koreakriget.

Det blev även ett besök vid ett vattenfall.

Vi hade fått låna en kollegas lägenhet i Okbo under tiden familjen var på besök och där fanns en pool. Vilken lycka för pojkarna!

William ombord på en seightseing båt till Oedo via Heu gung gang som...

...ligger vid sydspetsen på ön.

Till slut kom gänget till Oedo som är en "trädgårdsö" utanför Geoje där dom här underbart häftiga bilderna togs!

Allt underbart har ett slut. Den 21e åkte familjen hem. Men snart ser jag dom igen. Åker själv hem den 28e för 4 härliga veckor hemma på Marstrand. Längtar hem!!!
Underbar semester, underbart land och underbar ö, jag längtar redan tillbaka till vår Koreafilial i Geoje! Tur jag har med mig lite nudlar hem när längtar blir för svår.....
SvaraRadera