Hann knappt komma över
Jetlaggen innan det var dags att sträcka upp sig för ett annorlunda
event! Vår käre
site manager Fredrik har blivit utsedd till hedersmedborgare i
Geoje p
ga våra projekt här och att vi alltid har stöttat
samhället på ett hedersamt sätt. Första lördagen var det dags för ceremonien.

Schemat för dagen.

Fasen också. Stod och tummade på kostymen hemma men tänkte....vad skall jag med den till där borta. Jag skulle bara vetat.....
Hmm, hur löser man det här då? Tur att man har snälla kollegor. Fick låna en kostym av Fredrik. Rätt längd men
liiite för stor i midjan. Ja ja, bara att dra åt
skärpet och köra! Fick panik handlat en egen slips i alla fall.

Fler uppklädda gubbar...Harry, Erik och Peter framför vår transport till
Geoje stadium.
Hmm, hinner vi fram i tid, verkar som om hela Korea skall hit idag?

Framme. Erik och Peter kollar in...ja
vadå? Ingen aning!
Hedersläktaren med
VIP platser för oss och Samsung. Man tackar!

Här skall vi sitta mitt i gräddan av
stadsöverhuvuden!

Bänkade i väntan på att det skall börja.
Måste nog förtydliga lite...Ceremonien var inte bara för Fredrik. Den ingick i invigningen av ett stort sportevenemang som hålla varje år på ön!

Här syns Fredrik sittandes och till vänster borgmästaren med sin vice man som hälsar på paraden som sakta passerar.
Jorå, det fungerar med en lånad kostym, blomman fick vi av en värdinna just innan det började.
Rena rama OS invigningen fast i miniatyr. Koreanerna är fantastiska på att arrangera
sådana här galor.

Ett gäng fotbollsgrabbar gick förbi och trixade boll halva varvet runt inne på
stadion.
Hoppsan....en segelbåt, ja just det, vi är ju på en ö....glömde det!

Här ser man några söta flickor på en vagn som faktisk hade ett vattenfall!!!

Vackra kvinnliga
fanbärare.
Dags att inviga spelen och direkt efter var det dags för Fredrik att få medaljen!

Banderoll hade Samsung fixat!

Så var det dags för Fredrik att få medalj, diplom och en blomster krans.

Samsung gänget är stolta som tuppar eftersom det är deras varv som har en sådan
prominent site manager!

Som avslutning fick vi se en
Taekwondo uppvisning som hette duga!
Mr. Honored Citizen himself! Är han inte söt!

Sedan var det dags för lunch med borgmästaren i rådhuset. Här skålar vi med ris vin. Smakar som jäst mjölk med alkohol i!

Ca 6% och med den här färgen. På tal om färg...den fick man hålla när man drack.......

.....inte gott!

Så var det äntligen över....lunchen alltså. Hundra
skålningar och ett evigt fotograferande. Och så Koreansk lunch mat.....som smakar sådär! Här ser vi Peter utanför rådhuset spelandes "
Body Guard". Middag ikväll med Samsung. Men då under ledigare
förhållanden. Skönt att slippa
XXXL kostymen!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar